RECENT POST

Khamis, 17 September 2015

#SAYAJUAL JUBAH BAYI DAN KANAK-KANAK SEAWAL 3BULAN HINGGA 4TAHUN! MURAH!


Biasanya bayi dan kanak-kanak perlukan baju yang banyak ketika hari raya, memandangkan aktiviti kanak-kanak yang aktif, tambah-tambah kalau jumpa geng-geng sepermainan tak sampai sejam kalau tak kotor baju xsah lah kan, itu memang normal.. Saya sebagai ibu juga akan prepare sekurangnya 3helai sehari terutama ketika hari raya untuk anak dara saya tambahan sekarang ni dia semakin aktif bermain.. lagi 1 kanak-kanak ni cepat membesar tak sampai 3bulan dah kena beli baju baru kan.. kan.. Bru je beli raya Eidulfitri lepas dah senteng kaki tangan, nak beli baru pulak mahal.. 

Ada ke yang jual jubah dan baju kanak-kanak dengan harga berpatutan? jom godek-godek gerobok saya, mana tahu ada yang berkenan! jangan risau pasal harga.. memang berpatutan dengan material yang selesa dengan penyerapan peluh.. 




JUBAH KANAK 3BULAN HINGGA 4TAHUN
Material : Cotton T-shirt
Material pada pergelangan tangan : getah kenyal dan berkilat (tidak merbahaya pd bayi)
Harga: RM 35
Postage RM7(SM), RM10(SS)
Size: 

 XXS (6-9m)
Bahu: 9 inch
panjang lengan: 8 inch
labuh baju : 16.5 inch
lebar : 9.5 inch

SIZE XS (9-12m)
bahu : 9.5
panjang lengan: 9 inch
labuh baju 18.5 inch
lebar : 10.5 inch

SIZE S (9-12m)
Bahu: 10 inch
panjang lengan: 10 inch
labuh baju : 20.5
lebar : 12 inch

SIZE M (2y)
Bahu: 10.5 inch
panjang lengan : 11 inch
labuh baju : 21.5inch
lebar: 12.5 inch

SIZE L (3y)
Bahu: 11.5inch
panjang lengan:11 inch
labuh baju : 24 inch
lebar : 14 inch

SIZE XL (4y)
Bahu: 12 inch
panjang lengan : 13 inch
labuh baju : 26.5inch
lebar 14 inch

Warna: Royal Purple

Warna: Cute pink

Warna: Royal Yellow (warna sebenar lagi terang)

Warna: Khaki



Jom kita tengok model2 kecil beraksi!









Nak dapatkan semua koleksi ini boleh ke ig saya di 'soho_pasteluna' atau di page Pasteluna Collection atau wahtsapp saya seperti no di bawah




Isnin, 14 September 2015

JANGAN BUANG BIJI ANGGUR! (pasti anda akan kunyah biji anggur lumat-lumat selepas membaca artikel ini)

Adakah anda penggemar buah anggur?

Anggur adalah salah satu jenis buah yang memiliki kemampuan untuk menangkal radikal bebas dan mencegah penuaan. Di pasaran anggur dijual dalam dua jenis yang biasa kita nampak dan kita bezakan melalui warna, iaitu hijau dan hitam. Tidak kisah warna apa asalkan ia adalah sejenis anggur, namun ramai pembeli lebih menggemari buah anggur yang tidak mempunyai biji didalam... betul tak?

Tahukah anda bahawa biji anggur yang mengganggu di dalam isi buah itu mempunyai khasiat tersendiri, biasanya apa yang kita lakukan adalah membuang biji anggur tersebut.. ok! lepas anda baca artikel ini, mungkin selepas ini anda akan kunyah lumat-lumat sebelum menelannya..




Jom kita semak manfaat biji anggur yang ramai tidak tahu!


Kelebihan dan Kebaikan Grape Seed Oil:

 • Meneutralkan bahan radikal bebas yang menyerang dan merosakkan sel DNA manusia 

 • Bertindak sebagai bahan antioksida mudah serap yang berfungsi untuk membantu sistem tubuh manusia

 • Berupaya menurunkan kadar LDL kolestrol 

 • Membantu meningkatkan kekuatan dan keanjalan salur darah 

 • Pemangkin kepada peningkatan tahap sistem imunisasi tubuh serta daya tahan terhadap serangan penyakit

 • Menyumbang bahan kolagen untuk kulit dan awet muda • Menghalang pembengkakan dan keradangan 

 • Melancarkan perjalanan darah 

 • Mengurangkan gangguan ketahanan sistem tubuh untuk wanita yang hampir monopous 

 • Membantu memulihkan kesihatan sel dan tisu badan 

 • Mencantikkan kulit dengan menggalakkan pembaikan dan pembentukkan tisu 

 • Amat sesuai untuk ibu-ibu mengandung dan perkembangan janin di dalam kandungan

 • Bertindak sebagai bahan anti bakteria, anti virus, anti kanser dan pelindung kepada alahan 

 • Berfungsi sebagai penghalang oksidasi awal lipid, kerapuhan dan kekerasan dinding kapilari darah 




Soalan: Bagaimana cara mudah nak amalkan pengambilan biji anggur ni?
Anda tak perlu risau.. Super Power Grapeseed menyediakan supplement dari ekstrak biji anggur dari biji-biji anggur yang bermutu tinggi. Khasiatnya juga dikekalkan dalam bentuk ekstrak minyak biji anggur. 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Ekstrak Biji Anggur dipersilakan whatsapp no di bawah ini.


Thanks you for reading :)